מאמרים:

חינה מרוקאית

בקרב יוצאי עדות המזרח נהוג לחגוג בערב שלפני החתונה את מסיבת החינה. אמנם במקור מדובר היה באירוע שאמור להתקיים בערב שלפני החתונה, אך כיום כאשר משקיעים כל כך הרבה הן בחינה והן בחתונה הרי שלא ממש מתאפשר לחגוג את האירועים בסמיכות יום אחרי יום. על כן אנחנו מוצאים היום כי אירועי החינה נערכים כשבוע לפני החתונה כאשר הטקס הזה כבר מכניס את כולם לאווירה של החתונה ולאירוע הקרב ובא.

חינה מרוקאית – רק עם מיטל בנדה
חינה מרוקאית שהייתה נחגגת בעבר נערכה בטקס מצומצם למדי והיא לא כללה אורחים רבים כפי שאנחנו מוצאים היום. אמנם המנהגים כולם  - אלו שהצליחו להשתמר עד היום – כבר היו. צמח החינה שאותו מורחים על היד, האירוע עם השירים המיוחדים והריקודים האוטנטיים יחד עם אביזרים לחינה המיוחדים לאירוע וכמובן גולת הכותרת - בגדים לחינה מרוקאית – אלו הבגדים המיוחדים אותם לבשו המשתתפים בטקס.
כיום נחגגת חינה מרוקאית בסדר גודל מורחב הרבה יותר כאשר כמעט אפשר להגדיר את האירוע כעוד חתונה. טקס החינה נערך ברוב פאר והדר באולם אירועים מתאים עם קהל משתתפים גדול כאשר מדובר ללא ספק באירוע מרשים ומיוחד.

השכרת תלבושות לחינה המרוקאית
החינה נחגגת בקרב קהילות רבות מיוצאי עדות המזרח. אנחנו מוצאים את החינה התימנית ואת החינה ההודית אך החינה הכי מפורסמת והכי חגיגית זוהי החינה המרוקאית. החינה המרוקאית זהו טקס רב רושם הנערך עם שירים וריקודים מיוחדים עם אביזרים לחינה מתאימים, וכמובן הבגדים המיוחדים המאפיינים את האירוע. התלבושות המיוחדות אותם לובשים החתן והכלה ויש המהדרים – גם המשתתפים, הופכים את האירוע לאוטנטי ובעל טעמים מסורתיים ומיוחדים. תודו כי אין כמו אירוע בו גם האורחים לובשים את הבגדים והתלבושות המיוחדים ונכנסים איתם לרחבת הריקודים. הדבר משפיע על כל האווירה באירוע שהופך להיות מיוחד ביותר.

מה זו החינה?
מה בעצם התוכן של אירועי החינה? כל התלבושות, השירים והריקודים אלו הם רק התפאורה עבור הדבר האמתי שנעשה בטקס.

טקס החינה קבל את שמו הודות לצמח המככב באירוע. מדובר בצמח המכונה חינה. צמח זה כולל עלים בשרניים אשר אותם טוחנים ומכינים ממנו אבקה מיוחדת אותה ימרחו על ידיה של הכלה ושל כל המשתתפים באירוע. על פי המסורת מדובר בצמח שהוא בעל סגולות רבות וחשובות המבטיחות לבני הזוג חיים טובים מלאי חן הדדי. החן נגזר מהמילה – חינה – וזהי בעצם סגולת הצמח הזה.

יש המייחסים סיבות רבות נוספות לבחירה דווקא של צמח החינה.
יש התולים זאת ברמז הטמון במילה חינה. חינה ראשי תיבות: חלה, נידה, הדלקת הנר. אלו הם שלושה מצוות שעל פי היהדות מוטלות על האישה והיא נעשית מחויבת בהם מיד לאחר נישואיה.

חוגגים חינה מרוקאית? מיטל בנדה לשירותכם
כאשר אתם עומדים לחגוג חינה מרוקאית אתם זקוקים לצורך טקס החינה למגוון תלבושות מיוחדות ולאביזרים המיוחדים שיעשו לכם את האירוע. 

ישנם התלבושות המיוחדות המיועדות עבור החתן והכלה וישנם התלבושות המיוחדות לבני המשפחה הקרובה ויש גם המהדרים להכין תלבושות גם עבור האורחים כדי להעצים את האירוע ואת האותנטיות שלו. 

אם אתם מחפשים מקום המציע השכרת תלבושות לחינה תוכלו למצוא אותם אצל מיטל בנדה. מיטל בנדה מציעה לכם את כל מה שאתם צריכים. בגדים לחינה מרוקאית עבור החתן והכלה, בגדים מיוחדים ומתאימים עבור בני המשפחה וגם בגדים עבור האורחים. הבגדים כולם יוקרתיים ומיוחדים עם נגיעה מודרנית כיאה לאירוע מעין זה.

טקס החינה יהיה מיוחד הרבה יותר כאשר תלבשו בהם את הבגדים המיוחדים והמקוריים של מיטל בנדה.
 
טלפון
072-33-80-655


דוא"ל

meital.benda85@gmail.com

כתובת
ישראל יבין 1/1 פתח תקווה 
פרטי התקשרות
לפרטים נוספים חייגו
072-33-80-655
או מלאו פרטיכם